طراحی و سخت سایت حرفه ای

طراحی و سخت سایت حرفه ای

طراحی و سخت سایت حرفه ای

طراحی و سخت سایت حرفه ای

آموزش روش وصل کردن و استفاده پرینترهای HP

عنوان : آشنایی با ECU و یادگیری نحوه تعمیرات و استفاده ای سی یو

این مقاله در ارتباط با آشنایی با ای سی یو ECU و آموزش نحوه تعمیر و راه اندازی ای سی یو ECU می باشد.

انواع هارد دیسک Hard Disk ، در کامپیوتر حکم حافظه ی بلند مدت برای ذخیره اطلاعات را دارد. یعنی وقتی اطلاعاتی بر روی آنها نوشته می شود در صورتی که نقص فنی برای هارد پیش نیاید می تواند همیشه بر روی آن باقی بماند و در هر لحظه ی دلخواه ، در دسترس قرار گیرد. در طول این سالها تکنولوژی ساخت هارد تغییرات زیادی کرده و این قطعات در چند نوع کاملا مختلف ساخته و عرضه شده اند. انفورماتیک پارسه در این مطلب سعی دارد تا بطور کاملا خلاصه و روان علاقمندان را با چند مورد مرسوم از انواع هارد دیسک Hard Disk آشنا کند .

انواع هارد دیسک Hard Disk

هارددیسک ها از یک نوار (دیسک) گردان که با یک لایه مواد مغناطیسی پوشانده شده برای ذخیره ی اطلاعات استفاده می کنند. با این توضیح مشخص می شود که هارد دیسک ها برای کار کردن نیاز دارند تا با سرعت بسیار بالایی بچرخند. پس یکی از فاکتورهایی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید RPM ( Revolution per minute ) یا همان دور در دقیقه است. (البته معمولا انواع بی سر و صداتر در اولویت قرار می گیرند) . در گذشته، گنجایش هارد دیسک ها بسیار محدود بود ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی ساخت ، شاهد ظهور هارد هایی در سایز کوچکتر و ظرفیت بسیار بیشتر هستیم تا حدی که امروزه برای واحد آن ، از ترابایت استفاده می شود.

بطور کلی دو نسل از هارد دیسک ها ، وجود دارد :

• SATA Hard Disk

• IDE Hard Disk

این دو هارد دیسک که فقط تکنولوژی ساخت و اینترفیس آنها با هم متفاوت است از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر بوده و فقط مدل SATA کمی کوچکتر از مدل IDE ساخته می شود.

هارد دیسک های IDE همانطور که تصویر بالا می توانید ببینید با کابلهای 40-80 سیم و کانکتورهای پهن شناخته می شوند. این نوع حافظه که سالهای زیادی بعنوان مطرح ترین و پرمصرف ترین در بین کاربران بوده ، امروزه به دلیل شکست خوردن در رقابتِ سرعت از رقیب خود ، از بازار کنار گذاشته شده است. IDE مخفف عبارت Integrated Drive Electronics است و اشاره به سبک انتقال اطلاعات از طریق کابل و رابط آن دارد. در این رابط (IDE) ، انتقال اطلاعات به صورت عملیات موازی انجام می شود. اننقال اطلاعات بصورت موازی است و سرعت بالایی هم دارد و همین امر از جمله ویژگی هایی بود که آنرا سالیان سال بعنوان مطرح ترین استاندارد برای رابط های کامپیوترهای شخصی تبدیل کرده بود. پروسه ی انتقال موازی اطلاعات یعنی انتقال بیت های داده ، در طول مسیر یک رشته یا سیم ، بـا جهت عکس آن در رشته یا سیم دیگر .

این رابط با عناوین دیگری از جمله موارد زیر نیز شناخته می شود :

• ATA مخفف Advanced Technical Attachment

• PATA مخفف Parallel Advanced Technical Attachment

این رابط ها در ابتدا برای هارد دیسک ها درنظر گرفته شده بود ولی بعدها برای CD-ROM ها نیز استفاده شد. یکی از مشکلات اساسی برای کسانی که در حال Assemble کردن کامپیوترها بودند ، مرتب کردن و مرتب نگه داشتن فضای داخل کیس ها بود زیرا این کابلهای پهن فضای زیادی را بصورت نامنظم اشغال می کردند.

این نوع هارد دیسک از سیستم انتقال اطلاعات سری استفاده می کند. رابط های هارد ساتا برای اتصال درایوهای نوری و حافظه ها و انتقال اطلاعات بین آنها کاملا مناسب است. این رابط به مراتب سریعتر از نوع موازی یا همان ATA است. شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که قاعدتاً سرعت نقل و انتقال اطلاعات موازی سریعتر از سری است ولی چطور امکان دارد که در این مورد برعکس است ؟

جواب این سوال کاملا ساده است. در حالت موازی به دلیل مسیر رفت و برگشتی بیت های داده ، میدان مغناطیسی بسیار کمی بوجود می آید که تأثیر نامحسوسی بر روی سرعت می گذارد ولی در مدل سری این واقعه رخ نمی دهد یعنی با اصلاح کیفیت کابل و همچنین تغییر سبک ساخت آن ، این سرعت بالا تأمین شده است. این کابلها همانطور که در تصویر هم ملاحظه کردید دارای پهنای کمتر و رابط کوچکتر هستند حتی امروزه از قیمت مناسب تری نیز برخوردارند.

شاید در اینترنت سه نسخه مختلف از ساتا با نامهای SATA1 و SATA2 و SATA3 را ببنید. این نسخه های مختلف فقط در سرعت با یکدیگر اختلاف دارند که SATA3 طبق اظهار نظر کارشناسان سرعتی معدل 600 مگابایت برثانیه دارد که در مقایسه با ساتا نسخه 1 ، چهار برابر بیشتر است.

مصرف کمتر برق ، سرعت بالاتر، حجم کمتر و بطور کلی کارامدی بیشتر از مزیتهای هارد دیسک های ساتا نسبت به IDE است.

 

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery ، از جمله دغدغه هایی ست که امروزه اکثر فعالان در حوزه تعمیرات هارد با آن دست و پنجه گرم میکنند . انستیتو انفورماتیک پارسه در این مقاله قصد دارد تا به مواردی که توسط بازیابی اطلاعات هارد دیسک قابل برگشت میباشد ، بپردازد .

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery

شرح مختصر در مواجه با انواع خرابی انواع هارد دیسک ها و مشکلات مربوط به حذف پارتیشن ها و فایل ها و طریقه ریکاوری آن در انفورماتیک پارسه :

۱- بازیابی اطلاعات و ریکاوری مشکلات مربوط به هارد دیسک های اکسترنال

رایج ترین موارد هارد اکسترنال در ایران به ترتیب : Western Digital , Seagate , ADATA  می باشد که هر کدام مشکلات و خرابی های خاص خودشان را دارند.از جمله مشکلاتی که نیاز به تعمیرات هارداکسترنال می باشد :شناسایی نشدن هارد اکسترنال ، ضربه خوردن هارد , کند شدن شدید هارد میباشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تماس و مراجعه به بخش تعمیرات انفورماتیک پارسه مشکلاتهارد خود را بر طرف نمایید.برای هریک از مشکلات هارد های اکسترنال راه حل خاص و جامعی دارد پس نگران اطلاعات خود نباشید.

۲- بازیابی اطلاعات و ریکاوری مربوط به خرابی های هارد های لپ تاپی و کامپیوتر

رایج ترین مشکل مربوط به شناسایی نشدن هارد در بایوس لپ تاپ یا کامپیوتر می باشد که در نتیجه آن شما دسترسی به اطلاعات نخواهید داشت که در اینصورت شما نمی توانید ویندوز جدیدی هم نصب کنید. مشکلات مربوط به بدسکتور شدن هارد نیز در هارد های کامپیوتر و لپ تاپ نسبت به هارد های اکسترنال رایج تر است که یکی از نشانه های وجود بدسکتور در هارد لپ تاپ یا کامپیوتر شما ، پدیدار شدن صفحه آبی می باشد که چاره ای جز ریستارت کردن سیستم خود نخواهید داشت مگر اینکه این مشکل را برای همیشه حل کنید. بازیابی اطلاعات ،ریکاوری و تعمیر هارد های لپ تاپ و کامپیوتر در تمامی مدل ها، خرابی و مشکلات در انستیتو انفورماتیک پارسه انجام می شود.

۳- بازیابی اطلاعات در حذف پارتیشن ها ، پاک شدن و فرمت شدن هارد

مکررا دیده می شود که به دلیل خطاهای و اشتباهات کاربران پارتیشن ها پاک می شوند. این عمل بیشتر در هنگام نصب ویندوز و همچنین در زمان کار با ویندوز رخ پیش می آید. اگر در هنگام نصب ویندوز درایو یا پارتیشن شما حذف شد و اطلاعات درایو شما مهم است از هرگونه دستکاری ، ریختن مجدد ویندوز جدا خودداری کنید. بازیابی اطلاعات پارتیشن های حذف شده و پاک شده در انفورماتیک پارسه به سرعت انجام میشود.اما در صورتی که بعد از حذف شدن پارتیشن دستکاری کنید یا اینکه اطلاعات جدیدی در همان هارد ریخته شود ، شانس شما برابی بازیابی اطلاعات و ریکاوری کم تر می شود اما بهتر است که توسط متخصصین چک شود .

توصیه ۱ : قبل از نصب ویندوز حتما لیبل درایو C یا هر درایوی که می خواهید ویندوز نصب کنید را ترجیحا با نام Windows عوض کنید تا خدای ناکرده دچار مشکل نشوید.

توصیه ۲ : ریختن اطلاعات بعد از پاک شدن پارتیشن ها یا حتی فایل ها ، شانس بازیابی اطلاعات را کم تر می کند پس از این کار جدا خودداری فرمایید.

توصیه ۳ : گاها دیده می شود که خود شخص اقدام به ریکاوری اطلاعات توسط نرم افزار های بازیابی اطلاعات می کند و اطلاعات بازیابی شده را مجددا در همان هارد ذخیره می کند و بعد متوجه می شود که اطلاعات بازیابی شده ، اجرا نمی شود یا خلاصه اینکه مورد تایید نیست که در این حالت شانس شما برای بازیابی اطلاعات شدیدا کاهش پیدا می کند . از نظر ما این کار بدترین حالت ممکن است.

توصیه ۴ : اگر اطلاعات شما به هر دلیل حذف شد ، بهترین کار خاموش کردن لپ تاپ یا کامپیوتر می باشد بدون هیچ دستکاری اضافی می باشد . در این حالت مطمئن شوید که اطلاعات قابل ریکاوری می باشد و جای نگرانی نخواهد بود.

توصیه ۵ : اگر درایو یا پارتیشن شما به هر دلیلی فرمت شد از ریکاوری توسط نرم افزار ها یا ریختن مجدد اطلاعات جدا خودداری کنید در اینصورت اطلاعات شما مانند روز اول و بصورت پوشه بندی بازیابی اطلاعات خواهد شد .

۴- بازیابی اطلاعات هارد سوخته

استفاده از واژه هارد سوخته غلط است ، اجزای هارد ممکن است خراب شود اما هیچ گاه نمیتوان گفت که که هارد سوخته است. معمولا در اثر نوسانات برق برد هارد دچار سوختگی می شود که اغلب اگر برد هارد دیسک بسوزد موتور هارد دیسک روشن نمی شود. ما برای بازیابی اطلاعات هارد سوخته ، برد هارد را تعمیر یا اگر این عمل ناممکن باشد آن را تعویض می کنیم و با اقدامات خاصی مبنی بر سازگار کردن هارد با برد جدید شروع به ریکاوری و بازیابی اطلاعات می کنیم. نکته مهم : اگر برد هارد شما سوخته است یا دچار مشکل شده است حتی شکسته است حتما با خودتان به مرکز ما بیاورید چرا که برد هر هارد متعلق خودش است و در خیلی از مواقع اگر برد هارد دیسک به هر دلیلی وجود نداشته باشد مثلا گم شده باشد امکان بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد دیسک وجود نخواهد داشت.

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery

اقامت اروپا و شناخت شهرهای آن برای مهاجرت به اروپا

عنوان: اطلاعات مفیدی که باید پس از مهاجرت به اروپا بدانید

این مقاله در مورد مهاجرت به اروپا می باشد.

 مهاجرت به اروپا,اقامت اروپا,تحصیل در اروپاآیا شما علاقمند تحصیل رایگان در اروپا هستید و در انتخاب کشور مناسب مردد شده‌اید؟ پس با ما همراه باشید، ما با قرار دادن اطلاعات مورد نیاز شما را کمک می‌کنیم تا به این مقصد نزدیک‌تر شوید. در حال حاضر تعداد اندکی از کشورها تحصیل رایگان یا تقریبا رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. اهم این کشورها عبارتند از فنلاند، نروژ، فرانسه، آلمان و اتریش. ما برآنیم تا با مقایسه جامع مابین این کشورها شما را از مزیت تحصیل رایگان در اروپا بهرمند سازیم.

 هر دو جز کشورهای حوزهٔ اسکاندیناوی هستند و از لحاظ رایگان بودن تحصیل و سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی و بالا بودن درآمد در شرایط مشابه قرار دارند. تفاوت‌های ظریفی مابین این دو کشور وجود دارد و هریک  از این‌ها فی‌نفسه می‌تواند برای مهاجرت به این دو کشور نقطهٔ ضعف محسوب شود. به عنوان مثال هزینه‌های زندگی در نروژ ( نسبت به بهای متوسط زندگی در داخل اروپا) بسیار بالاست و اسلو پایتخت این کشور، گران‌ترین شهر دنیا در سال ۲۰۱۳ میلادی شناخته شد. تحصیل در  در نروژ در مقطع لیسانس ودر فنلاند به زبان بومی این کشورهاست و از مقطع فوق لیسانس است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای فرد مهاجر وجود دارد. هم‌چنین دانشگاه‌های نروژ سالی یک‌بار پذیرش می‌گیرند و متقاضیان تحصیل و مهاجرت به نروژ فقط می‌توانند در این بازهٔ زمانی اقدام نمایند. اگر فرد متأهل باشد و قصد تحصیل رایگان در نروژ را داشته باشد در ابتدای امر نمی‌تواند همسر وفرزند خود را به عنوان همراه وارد این کشور نماید. فرد در صورتی می‌تواند تقاضای الحاق همسر و فرزند خود را از دولت نروژ درخواست نماید که با ارائه مدارکی تمکن مالی لازم را در یک سال قبل اثبات نماید. هم‌چنین سال آینده هم از تمکن مالی لازم برخوردار خواهد بود.

در فنلاند نیز، حق تحصیل رایگان وجود دارد اما فرد برای ورود به برخی رشته‌ها در مقطع تحصیلی مدنظر خود می‌بایست در آزمون ورودی که در دانشگاه برگزار می‌گردد شرکت نماید و در صورت قبولی در آزمون، دانشگاه برای متقاضی تحصیل در فنلاند، پذیرش رسمی می‌فرستد. هم‌چنین ادامهٔ تحصیل در برخی رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان غیراروپایی مشمول پرداخت شهریه است. اخذ ویزای همراه در فنلاند کاملاً بستگی به نظر آفیسر ویزا دارد.

آب و هوای سرد و برخورداری از نور آفتاب فقط برای ساعات اندکی در روز می‌تواند چالش دیگری برای مهاجرت به فنلاند می باشد. در مناطق شمالی نروژ معمولاً شش ماه شب است و شش ماه روز و ۹ ماه از سال، بارش مداوم برف و باران است. اثبات شده‌است که همین عوامل جوی، تأثیر منفی بر خلق و خو می‌گذارد و یکی از عوامل تشدید دلتنگی، ضعف اعصاب، حس غم و افسردگی است.

فرانسه

تحصیل در کشور فرانسه رایگان است و اگر فرد متأهل است، ویزای همراه به او تعلق می‌گیرد و هم‌زمان می‌تواند همراه همسر و فرزند خود به این کشور مهاجرت نماید. هزینهٔ زندگی در فرانسه با نروژ و فنلاند چندان متفاوت نیست اما تحصیل فرانسه با چند اشکال محوری روبه‌رو است. از جمله این‌که تحصیل در فرانسه فقط به زبان فرانسوی امکان پذیر است و دانشجو می‌باست در ابتدا مدارک زبان فرانسوی مورد نیاز را اخذ نماید و سپس برای پذیرش دانشگاه اقدام نماید. فرد هر چند سال هم که در این کشور درس بخواند، از حق اقامت و کار در این کشور برخوردار نمی‌گردد.

آلمان و اتریش

مهاجرت به آلمان,تحصیل در اتریش,تحصیل در آلمانآلمان کشوری پیشرفته  است با سطح رفاه و نظم بالا که قلب اقتصادی اروپا را در دست دارد. تحصیل درآلمان رایگان است اما در بعضی از ایالت‌های آن به دستور دادگاه اساسی آلمان هزینه‌ای قریب به ۶۷۰ یورو از دانشجویان غیراروپایی دریافت می‌شود. تحصیل در آلمان نسبت به نروژ، فنلاند و فرانسه مزیت‌های فراوانی دارد. از جمله این‌که دانشگاه‌های انگلیسی زبان در آلمان وجود دارد و فرد می‌تواند با مدرک انگلیسی از دانشگاه‌های آن فارغ‌التحصیل شود. از نکات مثبت این کشور می‌توان به آب و هوای بهتر و رنکینگ دانشگاه‌های بالاتر و این که هزینهٔ زندگی در آلمان کم‌ترمی باشد نسبت به کشورهای مذکور اشاره نمود. شرایط پیدا کردن کار در آلمان فراهم‌تر است چه این‌که می‌تواند یک سال بعد از تحصیل‌اش در این کشور بماند و به دنبال یافتن کار باشد. هم‌چنین فردی که در آلمان تحصیل می‌کند و زبان آلمانی را فرا می‌گیرد،  برای کار یا ادامه تحصیل انتخاب‌های بیشتری دارد وبه پنج یا شش کشور آلمانی زبان می‌تواند مهاجرت نماید در حالی‌که یادگیری زبان‌های نروژی، فنلادی و فرانسوی کارایی چندانی ندارد و نهایت در یک یا دو کشور کاربرد خود را نشان می‌دهد.

 یکی از بزرگ‌ترین معایب کشور آلمان این است که دانشجو می‌بایست گواهی تمکن مالی را خود را به همراه مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش به دانشگاه ارسال نماید. با وجود تحریم‌های بین‌المللی، واریز پول به حساب بانکی فرد در آلمان جهت نشان دادن تمکن مالی کار بسیار سختی است.  مبلغ مورد نظر در حساب فرد بلوکه می‌شود و فرد فقط می‌تواند ماهیانه تا سقف ۶۷۰ یورو از آن برداشت نماید. در کشورهای حوزهٔ اسکاندیناوی قانون مسدود کردن پول در حساب فرد وجود ندارد.

اتریش، کشور همسایه آلمان تمام شرایط این کشور را در خود جای داده‌است چه بسا با مقایسه زیر در می‌یابیم که شرایط بهتری را حتی  نسبت به آلمان داراست. تحصیل در اتریش تقریباً رایگان است به این معنا که هزینه تحصیل فرد تقریباً پنج تا شش میلیون درسال است. این کشور از لحاظ امنیت و سطح رفاه اجتماعی در مقام ۱۸ دنیا قرار دارد. زبان هر دو کشور آلمانی است. منتهی فردی که متقاضی تحصیل در آلمان است باید قبل از ورود به این کشور مدرک زبان آلمانی خود را کامل نماید در حالیکه در اتریش فرد جهت اخذ پذیرش نیازی به داشتن مدرک زبان ندارد. این امر نکته مثبت و وجه ممیزهٔ اصلی کشور اتریش نسبت به آلمان است. فرد می‌تواند به جای یادگیری زبان آلمانی در ایران و در یک فضای غیرآلمانی ‌زبان، در خاک اتریش مدرک زبان آلمانی‌اش را ظرف دو سال کامل نماید. امکان تحصیل دراتریش در رشته‌های انگلیسی زبان هم  برای فرد وجود دارد. در کشور آلمان باید فرد متقاضی مدرک زبان آیلتس اش را پیشاپیش ارائه دهد اما برای مهاجرت به اتریش و تحصیل در این کشور نیازی به این امر نیست و امکان یادگیری زبان انگلیسی در محیط را دارد.

از منظر هزینه‌ زندگی در اتریش و آب و هوا مابین اتریش و آلمانی تفاوتی نیست لازم به ذکر است برخوردهای نژادپرستانه و ناسیونالیستی در آلمان نسبت به وین محسوس‌تر است و تعدادی از دانشجویان اظهار داشته‌اند که در آلمان رفتارهای دلسردکننده بیشتری را شاهد بوده‌اند (البته این نظر کسانی است که ما از آن‌ها نظرسنجی کرده‌ایم). برای مهاجرت به اتریش فرد بایست جهت ارائه تمکن مالی خود را سه ماه قبل از سفارت در حساب شخصی خود در ایران مبلغ مورد نیاز را بگذارد. هم‌چنین بعد از اتمام تحصبل فرد تا یک سال مهلت دارد کار پیدا نموده و اقامت خود را ازین طریق دائم نماید.

با مقایسه دو کشور آلمان و اتریش درمی‌یابیم که با توجه به عدم نیاز به مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی، عدم نیاز به افتتاح حساب در خاک اتریش جهت نشان دادن تمکن مالی، شروع ترم تحصیلی دو بار در سال، امکان اخذ پذیرش راحت‌تر و شانس ویزای بالاتر، اتریش از شرایط مناسب‌تری نسبت به آلمان و خصوصاً سایر کشورهایی که تحصیل در آن‌ها رایگان است، برخوردار است.

شایان توجه است اگر واقعاً قصد مهاجرت و برخورداری از مزیت تحصیل رایگان در دانشگاه‌های اروپا را  دارید هر چه سریع‌تر اقدام نمایید چراکه با ورود قوانین جدید امکان شهریه دار شدن دانشگاه‌های رایگان برای دانشجویان غیراروپایی بالاست. نمونه بارز این امر تحصیل سوئد بود که تا ۲۰۱۱ به صورت رایگان اقدام به اخذ پذیرش می‌نمود اما با ورود قوانین جدید هم‌اکنون تحصیل در دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان غیر اروپایی مشمول پرداخت شهریه بسیار بالایی است.

یکی از راه های اقامت اروپا ادامه تحصیل در اروپا می باشد.

مهاجرت به استرالیا  , مهاجرت به اروپا , مهاجرت به کانادا

اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج

عنوان: اخذ اقامت هلند , راه های اخذ اقامت و ویزای هلند

این مقاله درباره ی مهاجرت به هلند می باشد.

سوئد در شمال اروپا در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. از غرب با کشور نروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنیا، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با  کشور دانمارک همسایه‌ است. نام این کشور در فارسی از نام آن در زبان فرانسوی (Suède) گرفته شده‌است. پایتخت این کشور شهر استکهلم می باشد. سوئد با مساحت ۴۴۹٬۹۶۴ کیلومترمربع،سومین کشوربزرگ اروپا، از نظر مساحت است.

 
اقامت سوئد

این نوع اجازه اقامت فقط مربوط به ازدواج نیست و شامل والدین، فرزندان، همسر، سامبو، و یا همسر آینده می شود.
قوانین مربوط به شخص مقیم سوئد

شخص مقیم سوئد موظف به پر کردن پرسشنامه ای مربوط به شخص متقاضی خواهد بود. در صورتی که شخص درخواست کننده از یکی از سفارتخانه های سوئد درخواست خود را ارسال کند نیاز به نامه ای از اداره مالیات (پرشون بویس) خواهد بود.
قانون لزوم حداقل درآمد

این قانون به تازگی به تصویب درآمده و بر اساس آن شخص مقیم سوئد در برخی شرایط ملزم به داشتن حداقل درآمد و مسکن برای همسر خود است.
این قانون شامل گروههای زیر نمی شود:

    تبعه های سوئد و کشورهای اتحادیه اروپا.
    کسانی که دارای اقامت دائم سوئد هستند و بیش از چهار سال در سوئد مستقر بوده اند.
    به عنوان پناهنده وارد سوئد شده اند.
    در صورتی که شما برای فرزند خود درخواست می کنید.


در صورتی که شما شامل این قانون می شوید:

در صورتی که شرایط شما شامل این قانون می شود باید موارد زیر را نشان دهید:

    داشتن حقوق(منبع درآمد) ثابت
    داشتن مسکن با بزرگی مناسب

مسکن مناسب برای دو نفر شامل یک خانه با حداقل 2 اتاق و آشپزخانه است. برای یک یا دو فرزند احتیاج به یک اتاق خواب مخصوص فرزندان خواهد بود.

 
سوالاتی که معمولا هنگام مصاحبه پرسیده می شود

    پیش زمینه شما(کودکی، تحصیلات، کار، محل درآمد، مسکن، اوقات فراغت، خانواده)
    آیا قبلا همسری داشته اید؟
    کی شما و همسرتان اولین بار با یکدیگر ملاقات کردید؟
    چگونه تماستان را با یکدیگر حفظ می کنید؟
    کی برای اولین بار به عنوان زوج محسوب شدید؟
    با چه زبانی با یکدیگر صحبت می کنید؟
    در صورتی که قبلا با هم زندگی کرده اید مکان ها و مدت آن را ذکر کنید.
    برنامه های آینده شما در مورد کار، فرزند، تحصیلات و غیره جیست؟
    اطلاعات مربوط به خانواده خود و همسرتان را بنویسید(اقوام درجه اول)
    درآمد شما از کجا تامین میشود و حقوق شما چقدر است؟
    هزینه های مسکن و دیگر مخارج شما چقدر است؟
    مسکن شما چند اتاق دارد و متراژ آن چقدر است؟










 
در صورتی که پاسخ منفی گرفتید

در صورتی که اداره مهاجرت به تقاضای اقامت شما پاسخ منفی بدهد می توانید تا پیش از سه هفته بعد از تاریخ دریافت تصمیم اقدام به درخواست تجدید نظر نسبت به پرونده کنید. اداره مهاجرت موظف خواهد بود دوباره پرونده شما را بررسی کند.
هنگام درخواست تجدید نظر

درخواست تجدید نظر به صورت یک نامه خواهد بود که در آن موارد زیر باید ذکر شود:

   بنویسید که نسبت به چه پرونده ای اعتراض دارید و چه تغییری باید پیدا کند

   نام ، شماره شناسنامه، شماره پاسپورت تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن خود را ذکر کنید

   حتما نامه را با نام خود امضا کنید

   درخواست تجدید نظر را به دفتری در اداره مهاجرت که تصمیم قبلی را اخذ کرده ارسال کنید.

 
در صورتی که اداره مهاجرت مجددا پاسخ منفی داد:

در صورتی که اداره مهاجرت همچنان به تصمیم خود پایبند بود میتوانید به یکی از دادگاههای مهاجرت سوئد(در شهرهای استکهلم، گوتنبرگ و مالمو) مراجعه کنید. هر یک از دادگاههای مذکور مسئول بررسی پرونده های خاصی هستند.

یکی از راه های مهاجرت به سوئد ادامه تحصیل در سوئد می باشد.

مهاجرت به سوئد , مهاجرت به کانادا , مهاجرت به آلمان

موردهای اقامت کانادا برای متخصصان

عنوان:  اموزش  در کانادا و معرفی بهترین دانشگاه های کانادا

مقاله زیر در مورد مهاجرت به کانادا می باشد آن را مطالعه کنید.

زندگی کردن در یک کشور بیگانه خالی از چالش و پستی و بلندی نیست.زندگی در کانادا هم پستی و بلندی های خودش را به دنبال دارد، خواه برای تحصیل باشد ، خواه برای کار کردن.ما در وطن خود روزانه با کارهای روزمره ای زندگی را سپری میکنیم، ماهیانه کارهایی را باید انجام دهیم، حال این کارها شامل محل سکونت، آموزش، درمان، شغل، وضعیت مالی و اقتصادی ، فرهنگ و ... می تواند باشد. زندگی در کانادا و عادت کردن به فرهنگ مللی دیگر می تواند وقت گیر و گاهی خسته کننده و دلگیر باشد، اما بستگی به شرایط مهاجرت و دلیل مهاجرت به کانادا شما دارد.

 برای زندگی در کانادا شما لازم است که به انجمنی به نام نیوکامرز مراجعه کنید و در این محل ثبت نام کنید. بعد از آن نوبت به محل سکونتتان میرسد. اگر کسی از آشنایان شما در این کشور سکونت دارد میتوانید از او کمک بگیرید و اگر هم کسی را در این کشور آشنا نیافتید می توانید با خونسردی و کمی اتلاف وقت محلی را برای سکونت خود انتخاب کنید. حال برای زندگی در کانادا باید برای SIN (یا همان بیمه ملی) و کارت بهداشت اقدام کنید. حال نوبت به حساب باز کردن در یک بانک معتبر مانند بانک RBC می رسد، این بانک برای نیمی از سال که 6 ماهه است از شما هیچگونه هزینه ای دریافت نمیکند و دارای صندوق امانات یکساله می باشد که به شما کردیت کارت طلایی اهدا میکند با مبلغی معادل 1000 دلار کانادا.
یکی از کارهایی که برای زندگی در کانادا لازم است، به محض ورودتان به فرودگاه برای کارت اقامت از شما آدرسی گرفته می شود ، اگر به هر دلیلی این آدرس عوض شد لطفا به اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید و این کارت را از مسئولینشان اخذ کنید.
کانادا کشوری فوق العاده بزرگ و با آداب و رسومی مختلف از نژادها و قومیتهایی مختلف است که همه را مهاجرین با خود به آنجا برده اند.

اما اگر واقعا قصد زندگی در کانادا را دارید خوشحال باشید که کشوری که برای زندگی انتخاب کردید کشوری خالی از جرم و جنایت است و امنیت در این کشور بیداد میکند. کانادا به دلیل نزدیکی و همسایگی با آمریکا، انگلستان و استرالیا از نظر اقتصادی استوار است و جای هیچ نگرانی برای داشتن شغل نیست.این کشور به دلیل دارا بودن موقعیت جغرافیایی مناسب از 4 فصل سال لذت برده و دارای صنعت های مختلفی در کسب و کار می باشد، حتی شرایط آب و هوایی خوبی که کانادا دارد باعث شده که از صنعت کشاورزی هم برخوردار باشد.
در اینجا باید گفت که اگر تصمیم زندگی در کانادا را دارید باید از کلاسهای تقویت زبان که رایگان در اختیار مهاجرین گذاشته می شود استفاده کنید، و در دوره های یادگیری و آموزشی از جمله دوره کاریابی، آموزش سیاست در کانادا ، مسائل اجتماعی و ... حتما شرکت کنید. از جمله چیزهایی که برای زندگی در کانادا باید بدانید و بسیار موضوع مهمی می باشد این است که برای خرید آپارتمان در کانادا باید پول هنگفتی را داشته باشید که صرف خرید آپارتمان کنید وگرنه باید شبانه روز و در تایم های زیادی کار کنید تا بتوانید در سالهای آتی اقامت خود در کانادا صاحب خانه شوید.این موضوع به دلیل ارزش پولی بالای این کشور است که هر یک دلار معادل 26800 ریال ایران است.
حدالامکان درباره زندگی در کانادا برای شما به اختصار گفته شد، برای کسب اطلاعات بیشتری در این باره ما را دنبال کنید.

     یکی از راه های اقامت کانادا,ادامه تحصیل در کانادا می باشد.

اقامت استرالیا و آشنایی با شهرهای آن برای مهاجرت به استرالیا

عنوان: همه آن چیزی که بایدبرای مهاجرت به استرالیا بدانید 

این مقاله درباه ی شهرهای استرالیا  می باشد.


در جهان امروز, آموزش در سطح بین المللی افزایش چشمگیری داشته است.رشد سریع آموزش های بین المللی زمینه ساز درخواست دانشجویان زیادی برای تحصیل در کشورهای خارجی شده است.دانشگاه های بین المللی هر ساله میزبان تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی مهاجرت و ادامه تحصیل می باشد.این دانشگاه ها باید بتوانند برای کسب اعتبار و قرار گرفتن در رنکینگ بین المللی خود را از لحاظ سیستم آموزشی, سطح علمی, تجهیزات و تکنولوژی و غیره با یکدیگر رقابت کنند و بتوانند سطح بالایی از خدمات آموزشی را به دانشجویان ارائه دهند.امروزه تحصیل در آمریکا, کانادا, استرالیا و اروپا در صدر لیست متقضیان قرار دارد.

امروزه اعزام دانشجویان به این دانشگاه ها و کشورها به یک تجارت پر رونق تبدیل شده است.درآمد زیاد دفاتر اعزام دانشجو و افرادی که هماهنگی این امر را انجام میدهند باعث شده است تا پای کلاهبرداران نیز به این موضوع باز شود و با استفاده از تبلیغات دروغ سعی در کسب درآمد برای خود و از بین بردن رویاهای شما بکنند.برای جلوگیری از سواستفاده این افراد و از بین رفتن فرصت های شما سازمان امور دانشجویان هرساله لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور را معرفی میکند که در ادامه خبر و لیست این موسسات مورد تایید را مشاهد میکنید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، فهرست اسامی و مشخصات موسسات و شرکت های مجاز خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور بروز رسانی شد.براساس این گزارش ، اعتبار موسسات و شرکت های مجاز خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بررسی می شود و در آخرین به روز رسانی که تا پایان شهریورماه انجام شده وضعیت اعتبار این موسسات را اعلام کرد.

از تعداد ۱۸۱ موسسه مجاز خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور اعتبار مجوز تعداد ۴۲ مرکز به پایان رسیده است و تمدید مجوز ۳۵ موسسه در دست بررسی است.همجنین ۴۶ موسسه دارای مجوز تا پایان سال ۹۴ هستند و تعداد ۵۸ موسسه نیز مجوزهای لازم تا پایان سال ۹۵ را دارا هستند.متقاضیان اعزام به خارج از کشور در هنگام عقد قرارداد با هر یک از موسسات لازم است نسبت به تاریخ انقضاء مجوز صادره دقت لازم را داشته باشند چرا که موسساتی که اعتبار مجوز فعالیتشان منقضی شده است، حائز شرایط برای عقد قرارداد نیستند.

موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج

عقد قرارداد با موسسات اعزام دانشجو که تمدید مجوزشان در دست بررسی است در صورتی که زمان عقد قرارداد مراتب با دبیرخانه کارگروه موسسات هماهنگ شود بلامانع خواهد بود.داوطلبان باید توجه داشته باشند که در صورت بروز شکایت نسبت به عملکرد موسسه طرف قرارداد، می توانند ضمن ضمیمه کردن مستندات لازم (به ویژه قرارداد) به یکی از طرق مراجعه حضوری، ارسال از طریق پست و تلفن نس بت به طرح درخواست خود اقدام کنند.

یکی از راه های مهاجرت به استرالیا از طریق گرفتن کار در استرالیا می باشد.