طراحی و سخت سایت حرفه ای

طراحی و سخت سایت حرفه ای

طراحی و سخت سایت حرفه ای

طراحی و سخت سایت حرفه ای

معرفی خودرو های برلیانسh230

معرفی برلیانس h330

قبل از پرداختن به مزایا و معایب برلیانس h330 طبق رسم همیشگی یک معرفی مختصر از این خودرو خواهیم داشت. برلیانس h330سال 2016 در بازار چین عرضه شد.

سال 1394  شرکت سایپا آن را روی خط مونتاژ شرکت پارس خودرو آورد. خودرو برلیانس از سال 1397 به بعد، پیشرانه مذکور جای خود را به یک نسخه 1.65 لیتری تنفس طبیعی داد که عملکرد بسیار بهتری داشت.

خودرو برلیانس از سال 1397 و بعد از اعمال تحریم‌های جدید علیه صنعت خودرو کشورمان قرار گرفت

برلیانس h330 چه مزایایی دارد؟

مزیت اول:

 زیبایی قابل قبول

برلیانس h330 خودرویی اقتصادی است که طراحی اولیه آن به بیش از یک دهه پیش برمی‌گردد. اما با همه این اوصاف، برلیانس h330 ظاهر هماهنگی دارد که کماکان می‌تواند در رده قیمتی خود قابل قبول باشد.

شاخص‌ترین قسمت طراحی برلیانس h330، حجم پردازی‌های منطقی ناحیه گلگیرها و سپرها است که جلوه‌ای عضلانی و تاحدودی جوان‌پسند به این خودرو بخشیده است.

مزیت دوم:

مصرف سوخت بهینه

مدل دستی این خودرو در 100 کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی حدود 6.4 لیتر دارد. این عدد برای برلیانس H320 اتوماتیک به‌حدود 6.7 لیتر می‌رسد. با نگاهی به‌خودروهای هاچ بک هم‌رده آن متوجه خواهید شد که مثلا رنو ساندرو چیزی در حدود 8.3 لیتر در 100 کیلومتر بنزین می‌سوزاند.

مزیت سوم:

عملکرد خوب گیربکس اتوماتیک

این گیربکس کیفیت بسیار خوبی دارد و علاوه بر نداشتن تقه، در موقع معکوس کشیدن هم هوشمندی قابل قبولی از خود نشان می‌دهد.

مزیت چهارم:

طراحی اروپایی

احتمالا شما هم با مشاهده جلوپنجره برلیانس H320 به‌یاد خودروهای BMW می‌افتید. در مجموع می‌توان ادعا کرد که نمای جلوی این خودرو کپی تمیز و قابل قبولی از محصولات برند آلمانی است.

در نمای جانبی خودرو سعی شده تا با چند خط مورب، قسمت جلو و عقب ماشین به یکدیگر پیوند داده شوند. چراغ‌های عقب نسبت بزرگی نیز برای برلیانس H320 در نظر گرفته شده است که تا حدی روی به‌سمت بدنه جانبی نیز متمایل هستند. شاید خبری از ویژگی‌های فوق‌العاده در نمای ظاهری این خودرو نباشد؛ اما واقعیت این است که ظاهر کاملا مدرن و مینیمال دارد که روی خودرو به‌خوبی نشسته است.

مزیت پنجم:

پیشرانه مجهز به زنجیر تایم

برلیانس h330 در هر دو نسخه 1.5 و 1.65 لیتری به جای تسمه تایم از زنجیر تایم بهره می‌برد. زنجیر تایم طول عمر بسیار بالاتری نسبت به تسمه تایم دارد که می‌تواند در طولانی مدت هزینه‌های نگهداری خودرو را کاهش دهد. بنابراین، بهره‌گیری از زنجیر تایم را می‌توانیم یکی از مزایای برلیانس h330 بدانیم.

معایب برلیانس h330

مورد اول:

کیفیت پایین متریال کابین

یکی از معایب برلیانس h330 که در نگاه اول خود را نشان می‌دهد، کیفیت پایین متریال مورد استفاده در کابین است.

مورد دوم:

آپشن‌های کم برلیانس H320 دنده‌ای

مدل دنده‌ای حتی به‌جای ترمز عقب دیسکی از نوع کاسه‌ای استفاده شده است. علاوه بر آن خبری از سانروف، سیستم مالتی مدیا، روکش چرمی صندلی‌ها و سیستم ورود و خروج بدون کلید در مدل دنده‌ای برلیانس H320 نیست.

موردسوم:

قیمت نابه سامان قطعات یدکی

یکی دیگر از مشکلات برلیانس h330 قیمت بالا قطعات یدکی آن است. البته این موضوع چندان در خصوص قطعات فنی مطرح نیست و بیش‌تر به قطعات بدنه مربوط می‌شود. بنابراین اگر خدایی ناکرده با برلیانس h330 خود تصادف کنید، باید هزینه بیش‌تری را نسبت به اکثر خودروهای هم‌رده متقبل شوید.

مورد چهارم:

بازار خرید و فروش نه‌چندان پررونق

به عنوان آخرین نکته در لیست معایب برلیانس h330 به بحث بازار خرید و فروش این خودرو می‌پردازیم. برلیانس h330 در زمان تولید یکی از چینی‌های پرفروش بازار کشورمان بود اما الان شرایط فرق کرده است و بسیاری از خریداران حاضر نیستند به سراغ خودرویی بروند که چند سال از توقف تولیدش می‌گذرد. بنابراین اگر برلیانس h330 خریدید، در موقع فروش آن بایستی صبور باشید.

شما برای خریدانواع ابزارآلات و انواع قطعات برلیانس میتوانید به اینجا مراجعه کنید.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.