طراحی و سخت سایت حرفه ای

طراحی و سخت سایت حرفه ای

طراحی و سخت سایت حرفه ای

طراحی و سخت سایت حرفه ای

انواع خدمات بک لایت تلویزیون های مختلف مانندپاناسونیک با قیمت مناسب بک لایت تلویزیون انجام میشود

آشنایی با قطعات تلویزیون

برای آشنایی با قطعات تلویزیون، به معرفی مهم‌ترین و پرکاربردترین قطعات تلویزیون می‌پردازیم:

پنل یا صفحه نمایش

یکی از آسیب‌پذیرترین و گران‌ترین قطعات تلویزیون‌ها، پنل است. تصاویر تلویزیون، از این قسمت نمایش داده می‌شوند و در سه نوع پنل TN، پنل VA و پنل IPS وجود دارند؛ هر یک پنل‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

از آنجایی که هزینه تعمیر یا تعویض این پنل‌ها چندان متفاوت نیست، بسیاری از کاربران تلویزیون ترجیه می‌دهند به جای صرف وقت و هزینه برای تعمیر آن، تلویزیون را تعویض کنند.

این موارد احتیاطی را درباره پنل تلویزیون خود رعایت کنید:

  • برای تمیز کردن پنل از مایعات تمیزکننده و شیمیایی استفاده نکنید.
  • تلویزیون را در معرض گرد و غبار بیش از اندازه، قرار ندهید.

مین برد (main board)

مهم‌ترین قطعه تلویزیون، مین برد یا مادر برد است. این قطعه، در بخش مرکزی تلویزیون قرار دارد و در حکم مغز دستگاه است. تمام اطلاعات دستگاه، در این قسمت قرار دارد و تمام دستورات لازم نیز از این قسمت مخابره می‌شود.

پردازشگر تلویزیون، ورودی‌ها و خروجی‌ها صدا و تصویر، حافظه رم، پورت یو اس پی و … همگی روی این برد قرار دارند. در نتیجه آسیب دیدن این بخش، اختلال در عملکرد کلی تلویزیون را در پی خواهد داشت.

برد تغذیه (power board)

تغذیه برق بخش‌های مختلف تلویزیون از قسمت بردپاور تامین می‌شود. عملکرد کلی آن به این صورت است که ولتاژ AC (۲۲۰ ولت) ورودی را پس از گرفتن نویزها و یکسوسازی، به ولتاژ DC (جریان مستقیم) تبدیل می‌کند تا برای مدارات داخلی تلویزیون، قابل استفاده شود. در صورت اختلال در این قسمت، برق‌رسانی به تلویزیون به درستی انجام نشده و دستگاه دچار مشکل خواهد شد.

شما کاربران محترم برای خرید انواع قطعات مختلف تلویزیون و  تعمیرات انواع قطعات تلویزیون به تعمیرات انواع مختلف قطعات تلویزیون مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.