طراحی و سخت سایت حرفه ای

طراحی و سخت سایت حرفه ای

طراحی و سخت سایت حرفه ای

طراحی و سخت سایت حرفه ای

هنگامی که سه کیلو رژ می بلعید!

 زمانی که سه کیلو ماتیک می بلعید!

سرخی ماتیک می‌تواند منجر به اختلالات بیش‌فعالی گردد

برای اکثر بانوان خریداری ابزار زیباسازی و استفاده از ماتیک وغیره بسیار مهیج است

اینکه بتوان با چند رنگ ظاهری زیباتر دارابود و معایب

صورت را پوشاند و جذابیت را چند برابر کرد، خیلی هیجان‌انگیز است اما این اتفاق در شرایطی جذاب است که لوازم آرایشی هیچ عارضه و آسیبی برای پوست و موی مصرف‌کننده به همراه نداشته باشد.

جالب است بدانید که در این تحقیقات محصولات بسیاری از مارک‌های معتبر و معروف هم حاوی سرب بودند؛ مارک‌هایی که به قیمت‌های بالا می‌خریم و گمان می‌کنیم چون تولید شرکت‌های معتبر اروپایی و ایالات‌متحده هستند سالم‌اند اما در حقیقت پر از جیوه‌ هستند حتی رژ‌ لب هایی که روی آنها عنوان طبیعی‌ نوشته ‌شده ‌است.

 

با توجه به این گزارشات فرق چندانی میان رژ لب‌ها وجود ندارد مهم این است که درست از رژ لب استفاده کنید تا میزان آلودگی را کمتر کنید.

چه باکتری‌هایی که از راه پوست وارد بدن‌تان می‌شود؟
هر زن و دختر جوان به طور معمول در طول روز از 20 مدل لوازم آرایشی بهداشتی مختلف استفاده می‌کند و معمولا 9 مورد از 10 مورد این محصولات در گروه لوازم آرایشی بهداشتی قدیمی که در کیف لوازم آرایش شما قرار دارند، جای می‌گیرند.

 

لوازمی که مرور زمان باعث شده باکتری‌ها در آنها رخنه کند. با مصرف این لوازم آرایشی در طول سال حدود 2 کیلو از این مواد آرایشی جذب پوست شده و وارد بدن می‌شوند. مسلما برخی از این مواد جذب شده عوارض جانبی بسیاری مانند تحریک پوستی، پیری زودرس و سرطان به دنبال دارد.

 

ریچارد بنس، شیمیدانی که حدود 3 سال روی تاثیرات لوازم آرایشی بر پوست کار کرده‌ است، می‌گوید: «هنوز نمی‌دانیم که وقتی مواد شیمیایی محصولات آرایشی مختلف با هم ترکیب می‌شوند، چه اثری دارند و مجموع این اثرات ممکن است بسیار خطرناک‌تر از تاثیر هر کدام از این مواد به طور تکی باشد.

 

دکتر «بنس» اعتقاد دارد که جذب مواد شیمیایی از طریق پوست خیلی خطرناک‌تر از خوردن رژ لب است. او می‌گوید: «وقتی رژ لب خورده می‌شود، بسیاری از مواد مضر آن توسط بزاق و آنزیم‌های معده خنثی می‌شوند اما جذب ماده شیمیایی از طریق پوست آن را مستقیما وارد جریان خون می‌کند.

چه موادی نباید در لوازم آرایشی شما باشد؟
خطرناک‌ترین مواد شیمیایی که در محصولات آرایشی بهداشتی شما وجود دارد و باید هنگام خرید با دقت به برچسب لوازم آرایشی از عدم وجود آنها اطمینان حاصل کنید:

تولوئن
این یکی از فرآورده‌های جنبی نفتی است که در لاک ناخن و دیگر لوازم آرایشی یافت می‌شود. خطرناک است چون سم موجود در این ماده به سیستم عصبی حمله می‌کند و عملکرد مغز و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، علاوه بر این در رشد طبیعی جنین وکودکان اختلال ایجاد می‌کند.

فرمالدئید ترکیبی
این ماده یک ترکیب فرار آلی بوده که به شدت سمی است و معمولا در لاک‌های ناخن و نرم‌کننده‌های مو وجود دارد. خطرناک است چون این ماده فرار با پخش شدن هوای اتاق را آلوده می‌کند، علاوه بر این جزء سم‌هایی است که به کبد آسیب می‌رساند و سرطان‌زاست.

آلومینیوم
این ماده فلزی سمی پرکاربرد معمولا در محصولاتی مانند دئودورانت‌های ضدعرق، اسپری‌های بینی و شامپوها وجود دارد. خطرناک است چون از آنجا که ترکیباتی با پایه آلومینیوم مانند دئودورانت‌ها معمولا روی پوست نزدیک بالاتنه استفاده می‌شوند، نگرانی‌های زیادی به وجود می‌آورند چون این ماده شیمیایی از طریق پوست جذب می‌شود و میزان استروژن خون را بالا می‌برد و اثراتی سوء روی سلامت می‌گذارد و درنهایت در سیستم غدد مترشحه داخلی اختلال ایجاد می‌کند.

پارابن
این ماده نگهدارنده ترکیبی معمولا در محصولاتی مانند لوازم آرایشی و بهداشتی و مراقبت شخصی و حتی لوسیون‌های بچه وجود دارد.خطرناک است چون این ماده می‌تواند در سیستم غدد بدن اختلال جدی به وجود آورد و حتی عامل ایجاد آلرژی‌های مختلف شود.


چگونه آگاه شویم لوازم زیباسازیمان خراب شده میباشند؟


از کجا آگاه شویم لوازم زیباسازیمان فاسد شده است؟

معمولا خانم‌ها در دورانداختن لوازم آرایشی حسابی تنبل میباشند و گاهی خساست

درمی آورند، ولی باید آگاه باشید که لوازم آرایشی هم مانند مواد خوراکی تاریخ

انقضا دارند و مصرف آنها پس از تاریخ معلوم شده عوارضی تولید خواهدکرد که گاه

خطرناک‌تر از خوراکی میباشد. همانطور که سطل ماست تاریخ مصرف گذشته را فورا دور می‌اندازید، لازم است هرچند ماه یک بار سراغ لوازم آرایشی‌تان هم بروید و کهنه‌ها را دور بیندازید؛ یادتان باشد زیبایی تاریخ ندارد ولی محصولاتی که به سلامت و زیبایی شما کمک می‌کنند تاریخ مصرف دارند.

از کجا بفهمید فاسد شده‌ است؟
در مورد سایه‌های چشم‌ غیر پودری و کرمی باید دقت بیشتری داشته باشید چون باکتری‌ها بسیار سریع‌تر در آنها رشد می‌کنند، اگر با انگشت سایه می‌زنید قبلش کاملا دست‌های‌تان را بشویید. علاوه بر این هر تغییر رنگ یا بو می‌تواند نشانه خراب‌شدن سایه باشد.

خطرناک‌تر  از همه ؛  ریمل
ریمل خطرناک‌ترین لوازم آرایشی است که باید زود به زود دور انداخته شود. این لوازم آرایشی محل اسکان انواع باکتری است که در محیط گرم و تاریک درون آن، جا خوش کرده‌اند و با هر بار استفاده می‌توانند به چشم‌ها انتقال یابند. از عوارض آن، عفونت‌های چشمی و در موارد شدیدتر، نابینایی است.

ریمل باید هر چند ماه یکبار(در حالت ایده‌آل 2 تا 3 ماه و نهایتا 6 ماه) عوض شود،با باز شدن درریمل اکسیژن روی مواد تشکیل‌دهنده ریمل تاثیر گذاشته و کاری می‌کند که باکتری‌ها درون آن جمع شوند. وقتی باکتری‌ها درون ریمل تجمع کنند، می‌توانند باعث قرمزی، خارش یا حتی گاهی ورم ملتهبه و گل‌مژه در ناحیه چشم‌ها شود.

از طرف دیگر هربار که برس ریمل را بیرون می‌آورید، از آن استفاده می‌کنید و دوباره آن را سر جایش برمی‌گردانید، در این مسیر برس تعدادی باکتری جذب می‌کند و آن را درون ریمل می‌برد.

از کجا بفهمید فاسد شده ‌است؟
وقتی ریمل شما خراب می‌شود بویی نزدیک به بوی گازوئیل از آن به مشام می‌رسد. هرگاه در چشم‌های‌تان احساس ناراحتی کردید و نشانه‌هایی از بعضی بیماری‌ها در آنها دیدید، باید اولین کاری که می‌کنید دور انداختن تمام لوازم آرایشی‌های مربوط به چشم‌تان باشد چون ممکن است بیماری به آنها سرایت کرده باشد. اگر بعد از یک یا 2 روز همچنان در چشم‌های‌تان احساس التهاب و ناراحتی کردید حتما به یک متخصص چشم مراجعه کنید.

بیشتر از همه عمر  می‌کند
هر پنکیک یا پودری را حداقل می‌توان 2 تا 3 سال استفاده کرد به شرط آنکه در محیطی خشک و خنک نگهداری شوند اما پنکیک‌هایی که منشا گیاهی دارند چون مقدار بسیار کمی آب در آنها وجود دارد درنتیجه رشد باکتری‌ها در آنها محتمل است. بنابراین اول از همه به برچسب پنکیک‌تان نگاه کنید اگر روی آن عبارت گیاهی << botanical>> وجود داشت یا نوشته بود که دارای موادی چون بابونه، آلوورا، بامبو، چای سبز یا.... است، باید در نگهداری آن دقت بیشتری کنید چون در آنها مقداری آب وجود دارد. پودرهای فشرده تا 2 سال و پودرهای نرم را تا 3 سال می‌توانید استفاده کنید.