طراحی و سخت سایت حرفه ای

طراحی و سخت سایت حرفه ای

طراحی و سخت سایت حرفه ای

طراحی و سخت سایت حرفه ای

چگونه آگاه شویم لوازم زیباسازیمان خراب شده میباشند؟


از کجا آگاه شویم لوازم زیباسازیمان فاسد شده است؟

معمولا خانم‌ها در دورانداختن لوازم آرایشی حسابی تنبل میباشند و گاهی خساست

درمی آورند، ولی باید آگاه باشید که لوازم آرایشی هم مانند مواد خوراکی تاریخ

انقضا دارند و مصرف آنها پس از تاریخ معلوم شده عوارضی تولید خواهدکرد که گاه

خطرناک‌تر از خوراکی میباشد. همانطور که سطل ماست تاریخ مصرف گذشته را فورا دور می‌اندازید، لازم است هرچند ماه یک بار سراغ لوازم آرایشی‌تان هم بروید و کهنه‌ها را دور بیندازید؛ یادتان باشد زیبایی تاریخ ندارد ولی محصولاتی که به سلامت و زیبایی شما کمک می‌کنند تاریخ مصرف دارند.

از کجا بفهمید فاسد شده‌ است؟
در مورد سایه‌های چشم‌ غیر پودری و کرمی باید دقت بیشتری داشته باشید چون باکتری‌ها بسیار سریع‌تر در آنها رشد می‌کنند، اگر با انگشت سایه می‌زنید قبلش کاملا دست‌های‌تان را بشویید. علاوه بر این هر تغییر رنگ یا بو می‌تواند نشانه خراب‌شدن سایه باشد.

خطرناک‌تر  از همه ؛  ریمل
ریمل خطرناک‌ترین لوازم آرایشی است که باید زود به زود دور انداخته شود. این لوازم آرایشی محل اسکان انواع باکتری است که در محیط گرم و تاریک درون آن، جا خوش کرده‌اند و با هر بار استفاده می‌توانند به چشم‌ها انتقال یابند. از عوارض آن، عفونت‌های چشمی و در موارد شدیدتر، نابینایی است.

ریمل باید هر چند ماه یکبار(در حالت ایده‌آل 2 تا 3 ماه و نهایتا 6 ماه) عوض شود،با باز شدن درریمل اکسیژن روی مواد تشکیل‌دهنده ریمل تاثیر گذاشته و کاری می‌کند که باکتری‌ها درون آن جمع شوند. وقتی باکتری‌ها درون ریمل تجمع کنند، می‌توانند باعث قرمزی، خارش یا حتی گاهی ورم ملتهبه و گل‌مژه در ناحیه چشم‌ها شود.

از طرف دیگر هربار که برس ریمل را بیرون می‌آورید، از آن استفاده می‌کنید و دوباره آن را سر جایش برمی‌گردانید، در این مسیر برس تعدادی باکتری جذب می‌کند و آن را درون ریمل می‌برد.

از کجا بفهمید فاسد شده ‌است؟
وقتی ریمل شما خراب می‌شود بویی نزدیک به بوی گازوئیل از آن به مشام می‌رسد. هرگاه در چشم‌های‌تان احساس ناراحتی کردید و نشانه‌هایی از بعضی بیماری‌ها در آنها دیدید، باید اولین کاری که می‌کنید دور انداختن تمام لوازم آرایشی‌های مربوط به چشم‌تان باشد چون ممکن است بیماری به آنها سرایت کرده باشد. اگر بعد از یک یا 2 روز همچنان در چشم‌های‌تان احساس التهاب و ناراحتی کردید حتما به یک متخصص چشم مراجعه کنید.

بیشتر از همه عمر  می‌کند
هر پنکیک یا پودری را حداقل می‌توان 2 تا 3 سال استفاده کرد به شرط آنکه در محیطی خشک و خنک نگهداری شوند اما پنکیک‌هایی که منشا گیاهی دارند چون مقدار بسیار کمی آب در آنها وجود دارد درنتیجه رشد باکتری‌ها در آنها محتمل است. بنابراین اول از همه به برچسب پنکیک‌تان نگاه کنید اگر روی آن عبارت گیاهی << botanical>> وجود داشت یا نوشته بود که دارای موادی چون بابونه، آلوورا، بامبو، چای سبز یا.... است، باید در نگهداری آن دقت بیشتری کنید چون در آنها مقداری آب وجود دارد. پودرهای فشرده تا 2 سال و پودرهای نرم را تا 3 سال می‌توانید استفاده کنید.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.